Kőbányára tolták a drogosokat, akik itt „otthonra leltek”
2017. október 12. írta: Somlyódy Csaba

Kőbányára tolták a drogosokat, akik itt „otthonra leltek”

Már késésben vagyunk, haladéktalanul neki kell látnunk az elmúlt 7, de leginkább az utóbbi 3 év felelőtlen és pökhendi látványpolitizálása okozta károk felszámolásának. Első lépésként a kutyások parkokbeli szabad mozgását kell visszaállítanunk, hogy el lehessen kezdeni megállítani a drogzugok- és drogtanyák terjedését, a szinte zavartalan közterületi drogfogyasztást. Amúgy is időszerű a kőbányai együttélési rendelet felülvizsgálata és nem rövid a folyamat. Az októberi testületire napirendi pontként és előterjesztéssel már benyújtottam a javaslatomat. Csupán csak az kell hozzá, hogy a testület többsége is érzékelje a valóságot.

Az elmúlt 3 évben a korábban is meglévő drogos problémák az olcsó, általam csak „csóródrognak” nevezett "dizájner drogok” elterjedésével új irányt vettek.  Mivel Kőbánya – minden ellentétes propagandaszólam ellenére - egy tapodtat sem fejlődött, helyben minden feltétel megvan/megvolt ahhoz, hogy a gond tömegesen ránkszakadjon. És ez 2014-ben és 2015-ben még kapott egy gellert - a 2 legnagyobb szomszédos kerületben a „prevenciót” felváltotta a „kisöprés”. Ami most már láthatóan „jól sikerült”.

 Még véletlenül sem szeretnék azzal kérkedni, hogy lám-lám igazam lett, ám sajnos a valóság mégis engem igazolt. Bármit mondhattam volna, csak személyeskedést és pökhendi kioktatást kaptam volna, annál többet, mint amit azokért a részjavaslataimért kaptam, amit „meg mertem tenni”. Lakásállapotokon változtatás támogatása, kutyások szabad mozgásának fennmaradása és így tovább.

 Annak idején, amikor az együttélési rendeletbe belevette az képviselő-testület a híres-hírhedt kutyakitiltó passzust, jeleztem, hogy ez átgondolatlanul, a helyi kutyás társadalom észrevételeinek teljes figyelmen kívül hagyásával lett bevezetve. Akkor a helyi vezérkar szerint én voltam az, aki hergeltem a kutyásokat a rendelet ellen… Na de: telt múlt az idő, és az élet úgy, hozta, hogy az együttélési rendeletnek ma már több pontja sem igazodik a valósághoz, példának okért a kutyások zöldterületeken való korlátozása is hozzájárult ahhoz, hogy Kőbányát egyre jobban kedveljék a drogosok. Továbbá a hatástalansága miatt a közterületek biztonsága lazult, a drogterjesztés és közterületi drogfogyasztás erősödött.

A bevezetés óta többször is felhívtam a figyelmet a rendelet negatív hatásaira és pongyolaságára, eddig eredménytelenül. Viszont úgy gondolom, 2015 után amúgy is eljött az idő arra, hogy a rendelet egyes részeit a képviselő-testület felülvizsgálja. Éppen ezért kezdeményeztem a kutyakitiltó rendelet újratárgyalását és újjáalakítását, most már a szervezett kutyások- és állatbarátok bevonásával.

Amennyiben a testület a kutyások által is javasolt változtatásokat megszavazza, akkor 2018 tavaszán akár életbe is léphet. (Itt jegyzem meg, a további jobbító szándékú módosításokra nyitott vagyok, hátha nem csak én érzem úgy a testületből, hogy szükséges aktualizálni a rendeletet.)

Persze az is kérdés, hogy képes lesz-e a kerület érdekét nézni a fideszes többség, vagy inkább a pitiáner személyeskedés foglalkoztatja továbbra is. A polgármester ugyanis kijelentette, hogy amíg ez az összetételű testület dolgozik, addig hiába is javasolok bármit, semmilyen kezdeményezésemet nem szavazzák meg. Hát lelkük rajta, ha továbbra is ez a vezérelv, ha az én negligálásom fontosabb, mint az itt élőket nyugtalanító drogosok ellen való határozottabb fellépés…

süti beállítások módosítása